Tilastot osoittavat, että kesälomalla suurin osa opiskelijoista menettää keskimäärin 2-3 kuukautta edellisen lukuvuoden aikana oppimansa matematiikan laskentataidot. Tämä oppimisen menetys voi merkitä akateemista takaisku joillekin lapsille, joka voi viedä viikkoja ja joissakin tapauksissa kuukausia korjaamaan, kun koulukellot soivat syksyllä.

“MEILLE. Opetussihteeri Arne Duncan on luonnehtinut “kesän oppimistappion” vaikutuksia “tuhoisiksi” ja “hyvin dokumentoiduiksi”. Ja McKinsey and Companyn vuoden 2009 raportin mukaan tämä taaksepäin lasku on jopa 670 miljardin dollarin kustannus kansantaloudelle. ”

Videopeli, jota Texasin ja Floridan kouluttajat käyttivät, on hyvä, mutta kallis. On monia online-sivustoja, joissa isännöidään ilmaisia ​​matematiikkapelejä, joista suurin osa on haastavia, jännittäviä, hauskoja ja ikään sopivia. Se on kaikki hyvin.

Mutta ennen kaikkea lapset kaipaavat vanhempiensa kanssa vietettyä aikaa. Koska oppiminen on sosiaalinen prosessi, lapset oppivat parhaiten hauskojen pelien ja toimintojen kautta, joihin liittyy vuorovaikutus muiden ihmisten kanssa.

Tarjolla on paljon hauskoja matematiikkapelejä, joita sinä ja lapsesi voitte pelata auttaakseen heitä säilyttämään matemaattiset taidot.

Käytä tätä tilaisuutta opettaaksesi heille arvosi ja hemmottele heitä omalla jakamattomalla huomiollasi. Hintaa ei voida asettaa lapsesi kanssa vietetyn ajan laadulle. Heillä on hauskaa oppimisen aikana, ja he muistavat noita aikoja suuremmalla rakkaudella kuin ajat, jotka he viettivät pelaamalla opetuksellista tietokonepeliä.

Ja viimeisenä mutta erittäin tärkeänä, istumisesta ja hyvän pelin pelaamisesta lastesi kanssa ilmeisten etujen joukossa on pelien tarjoama mahdollisuus soveltaa ja vahvistaa matematiikan päättely- ja laskutaitoja, joita lapsesi oppivat koulussa. Kun lapset pelaavat online- tai videopelejä, vanhemmat saattavat tietää, kuinka lapsi pisteyttää, mutta tietävätkö he missä he tekivät virheitä ja miksi? Pelien pelaaminen lapsesi kanssa tarjoaa sinulle vanhempana suuremman mahdollisuuden tietää lapsesi matematiikan vahvuudet ja heikkoudet.

Aloita seuraava lukuvuosi! Istu alas ja pelaa matematiikkapelejä lastesi kanssa.

Matematiikkapelit = Oppiminen + kesä hauskaa

Matematiikka on aihe, joka on ehdottoman välttämätön yhteiskunnan riittävän toiminnan kannalta. Lisäksi matematiikka on aihe, jonka pitäisi olla nautinnollisempaa kuin joskus on. Kansallinen matematiikan opettajien neuvosto (NCTM) on määritellyt matematiikan arvostamisen ja nauttimisen yhdeksi matematiikan koulutuksen kansallisista tavoitteista. Tämä tavoite yhdistettynä tehtävään kasvattaa lasten luottamusta heidän kykyynsä soveltaa matemaattista tietämystään tosielämän ongelmien ratkaisemiseksi on jokaisen vanhemman haaste.

Matematiikkapelit

On välttämätöntä, että kesäloman aikana vanhemmat luovat lapsilleen aktiivisia ja mieleenpainuvia oppimiskokemuksia matematiikassa. Matematiikkapelien pelaaminen lastensa kanssa on tehokas tapa vanhemmille täyttää osa vastuustaan ​​kehittää lastensa kykyä tehdä matematiikkaa, samalla kun pitää hauskaa yhdessä ja kannustaa positiivisempaan asenteeseen matematiikassa.

Älä anna tämän kesän olla matematiikan välttämisen aikaa. Kuka sanoo matematiikan olevan jotain, mitä lapsesi pelkää? Sen pitäisi sen sijaan olla jotain, mitä lapsi odottaa ja menestyy. Temppu on opettaa lapsillesi matematiikkaa yhdistämällä se hauskoihin aktiviteetteihin, kuten matematiikkapeleihin. Tarvitset vain korttipakan ja / tai kaksi noppaa!