Miksi opettajat yrittävät käyttää pelejä oppimiseen, erityisesti matematiikan sisällön kanssa? Onko vain tehtävä oppimisesta hauskaa?

Tämä on tärkeä kysymys; näemme eron saavutuksissa, kun opiskelijat ovat mukana ja osallistuvat. Joten oppimisen tekeminen hauskaksi on iso osa tavoitettamme.
Opettajien tavoitteena on jatkaa sellaisten opetustoimintojen löytämistä ja helpottamista, jotka auttavat oppilaita ymmärtämään matemaattisten ongelmien käsitteet – pelit, jotka motivoivat heitä löytämään luovia ratkaisuja ja osallistumaan aktiivisesti oman oppimisen nopeuttamiseen. Kuvittele, voisiko tämä tapahtua heidän hauskanpidon aikana!
Tässä on joitain syitä pyrkiä luomaan muuttavia pelipohjaisia ​​oppimismahdollisuuksia:

1. Mielen ja kehon yhteys

Yksi matematiikkapelien pelaamisen tärkeimmistä eduista on sen luoman säilyttämisen määrä. Monet opettajat käyttävät TPR: n (Total Physical Response) perusmuotoja, kuten käsien liikuttamista tai käsien heiluttamista, oppimisen helpottamiseksi, mutta monet unohtavat, että lasten saaminen ylöspäin ja aktiivinen kipinöinti muodostavat yhteyden aivojen hermosoluissa auttamaan uusien tietojen käsittely ja säilyttäminen.
Fyysinen yhteys siihen, mitä aivojen on tiedettävä numeropäätöksen tekemiseksi, on välitön ja pitkäaikainen, kun taas nauru ja keskustelut, joita heillä on paljon peliajan päätyttyä, luovat myös viipyvän oppimisvaikutuksen, joka antaa kaikille opiskelijoille tasa-arvon ja haasteen suorittaa tehtävät.

2. Tavoittaa opiskelijat kaikilla tasoilla

Monet opettajat ovat huomanneet lisäapua tarvitsevien opiskelijoiden määrän kasvun sekä suuremman kuilun matematiikan käsitteitä helposti ymmärtävien lasten ja niiden välillä, jotka eivät.
Muut kouluttajat, jotka huomaavat tämän häiritsevän suuntauksen, voivat tutkia matematiikkapelejä tehokkaana strategiana kuilun poistamiseksi. Etsi etenkin ohjelmistopeleissä käytettäviä pelityyppejä, jotka on todella räätälöity kunkin opiskelijan oppimispolulle. Tällä tavoin opiskelijat voivat saavuttaa merkityksellisiä voittoja oppimisessa tarvitsematta aina olla ryhmissä, jotka on tasoitettu kyvyn mukaan.

Kykyihin perustuvissa ryhmissä monet lapset yksinkertaisesti sulkevat itsensä, kun heidät asetetaan toistuvasti mataliin ryhmiin heillä ei ole juurikaan halua jatkaa töitä, kun he tuntevat olevansa aina jäljessä muiden luokassa. Luo peliympäristö, joka edistää jatkuvia yhteyksiä miinus erottelun tunteet.

3. Kouluttajien ammatillinen kasvu

Pelipohjaisen oppimisympäristön luominen vie organisaatiota ja suunnittelua. Se vaatii myös kykyä vetäytyä taaksepäin ja pystyä käsittelemään epäonnistumiset ja onnistumiset. Opettajien oppimiskäyrän ei pitäisi pysähtyä sanoihin: “Ymmärrän ja pystyn opettamaan tämän sisällön luottavaisin mielin.” Oppimiskäyrän on oltava jatkuva ja kehittyvä ikuisesti.

Kouluttajien ammatillinen kasvu

4. Rakastat matematiikkaa

Oppilaidesi selkeä väite on, kuinka paljon he rakastavat mahdollisuutta olla ulkona, aktiivisia ja oppia samanaikaisesti. Matematiikan opetuksessa unohdetaan usein, että kaikkien vertailuarvojen täyttäminen, päivittäisen jarrutuksen määräajat ja kaaos testaavat, että sen on silti oltava hauskaa.

Kyllä, hauskaa! Olemme palanneet koko ympyrän alkuun. Lapset reagoivat oppimiseen, kun he ovat mukana, haastavat ja nauttivat tehtävistään.